Nog 3 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke Smedinga - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes slapen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Januari 2015 | Nederland, Rotterdam

Hoi allemaal,

Nog 3 nachtjes slapen en dan gaat mijn grote avontuur in Tanzania beginnen!!

Op de middelbare school was ik al geïntrigeerd door de leraar Engels die elke zomervakantie naar Kenia ging om vrijwilligerswerk te doen. Eenmaal zelf aan het reizen heb ik ontdekt dat Afrika voor mij het mooiste continent is om in rond te reizen. Mooie natuur, heel afwisselend, heel veel dieren... Deze 2 dingen zijn op een gegeven moment samen gekomen en altijd heb ik in mijn achterhoofd gehouden dat ik zelf ook een keer vrijwilligerswerk in Afrika zou willen doen.

In 2013 kreeg in vanuit PostNL een coach toegewezen om mijzelf verder te ontwikkelen; toen eenmaal bleek dat ik overcompleet zou raken, heb ik samen met de coach gekeken "hoe nu verder". Hij vroeg me of ik een droom had.... En de 1e opdracht die ik kreeg, was een moodboard te maken van mijn droom. Deze hangt nog steeds in mijn studeerkamer en hier heb ik de afgelopen 1,5 jaar vaak naar gekeken en over verder gedroomd.

Eind 2013 ben ik bij een informatie bijeenkomst van Travel Active geweest; een organisatie die o.a. projecten regelt voor vrijwilligerswerk, ook in Afrika. Deze organisatie sprak me toen heel erg aan en na nog wat verder onderzoek, had ik toen al besloten, dat mocht ik ooit de kans krijgen, ik met deze organisatie het vrijwilligerswerk zou gaan regelen. Zo gezegd zo gedaan. Toen nog wat wikken en wegen welk land in Afrika, en heb uiteindelijk voor Tanzania gekozen. In 2003 heb ik al een keer een safari rondreis gemaakt door Tanzania, dus ben wel benieuwd in hoeverre e.e.a. veranderd en/of verbeterd is! Of niet ;-).

Eind 2014 heb ik uiteindelijk geboekt en nu is het dan bijna zover!

Ik zal gaan werken op de St Margareth school in Kisongo. Kisongo ligt 15 km buiten Arusha. Tijdens de 4 weken zal ik bij een gastgezin in Arusha verblijven en elke dag (maandag t/m vrijdag) zal ik met de schoolbus naar Kisongo gaan. Ik zal in de klas assisteren bij Engels en wiskunde, knutsellessen voorbereiden (ik kan me uitleven!) en sportlessen geven.

In de weekends heb ik al wat excursies gepland, o.a. naar Arusha National Park, maar ook naar de Ngorongoro krater.

Op 27 februari vliegt Jeroen naar Tanzania en dan gaan we samen nog op safari en nog een paar dagen relaxen op Zanzibar.

Naar alles kijk ik ontzettend uit, maar vind ik ook heel erg spannend!!

Heb mijn tassen inmiddels zo goed als gepakt; ja ik ga met 2 ruimbagage (is standaard voor KLM vluchten van AMS naar Kilimanjaro Airport) op pad. 1 koffer vol met knutselmateriaal, lees: heel veel wc- en keukenrollen :-). En de andere is mijn gewone reistas.

Ik hoop dat ik in Arusha in de gelegenheid ben om mijn blog te gaan bijhouden, e.e.a. afhankelijk van beschikbaarheid van internet.

Tot blogs!!

• 28 Januari 2015 - 17:02

Mier:

Ik ga je zo live een hele fijne reis wensen, maar natuurlijk ook hier! Ik volg je graag, heel veel plezier!!!!
    Mier xxx

ps. Schattige knutselwerkjes!!

• 28 Januari 2015 - 19:25

Liana:

Hoi Marieke, wat een geweldige droom ga je vervullen !
    Een goede reis en veel plezier , ik kijk al uit naar je verhalen

groetjes !
    Leon Liana Amber en Jordy

• 28 Januari 2015 - 19:38

Roel Smedinga :

Marieke dat je droom werkelijkheid mag worden. Heel veel geluk om dit te mogen doen en veel sterkte!
    Groetjes,
    Papa en mama

• 28 Januari 2015 - 20:36

Poldi Putter:

Hoi Marieke,
    Wat een spannend avontuur. Ik ga je graag weer volgen. Ik wens je heel veel plezier en uiteraard een goede reis.

• 29 Januari 2015 - 13:54

Claudia:

Ha Marieke,

Heel veel succes en plezier daar. Hoop dat je een heleboel nieuwe en leuke ervaringen kunt verzamelen.
    Cheerio
    Claudia

• 29 Januari 2015 - 13:55

Inge:

Lieve Marieke,

Heel veel plezier op je nieuwe avontuur!

Ik heb me aangemeld voor de mailinglist en kijk uit naar je verhalen. Als je terug bent zal ik je bijvoeren oke? ;-)

Groetjes en tot snel,

Inge
    xxx

• 29 Januari 2015 - 13:57

Christie En Tom:

Hoi Marieke,
    Dank voor je mail,ik had al op WaarBen jij nu naar je gekeken! We zullen je zeker volgen want onze dochter heeft tijdens haar studie in Ndala gezeten, is toen ook op safari geweest(helaas ging de kok er met het geld vandoor en moesten die arme studenten nog eens betalen) en heeft toen haar duikbrevet op Tanzania gehaald. Wij zijn 4 jaar geleden met Bram op safari geweest. We wensen je een fantastische tijd toe en verheugen ons op je berichten en foto's .
    Veel liefs, Christie en Tom

• 29 Januari 2015 - 14:03

Ruud:

Hoi Marieke,

Goed om iets van je te horen. Ik wens jou en Jeroen heel veel plezier en geluk toe.
    Ik ga je zeker via internet volgen. Succes en kom weer gezond terug.

Groet Ruud

• 29 Januari 2015 - 19:35

Sandra:

Hoi Marieke,

Super spannend en leuk. Wat een vooruitzicht en goed dat je je droom uit laat komen. Ik ga je zeker volgen!!
    Veel plezier en gezond weer terug!
    San

• 30 Januari 2015 - 13:55

Albert En Mattie:

Lieve Marieke,
    we wensen je een hele goede reis en verblijf. We zullen je graag volgen. De ontwerpen van knutselfiguren die nu in het reisverslag staan zien er heel goed uit. Veel succes met de leerlingen en dat jullie bijzondere dieren mogen tegenkomen op safari om te fotograferen.
    Liefs,
    Albert en Mattie.

• 31 Januari 2015 - 07:38

Eveline:

Marieke,
    Een hele fijne reis! Knappe onderneming, echt gaaf dat je dit doet, een droom die in vervulling gaat.
    Ik ga je zeker volgen!
    ps: wist niet dat je zo goed kon knutselen.
    Succes
    Eveline